Sørlandets rasekattklubb
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Sørlandets rasekattklubb

Forum for SØRAK sine medlemmer.
 
Bli MedlemBli Medlem  IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Logg Inn  

 

 Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!!

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Hello Kitty

Hello Kitty


Antall Innlegg : 22
Registration date : 02.10.2007

Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!! Empty
PosteTema: Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!!   Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!! EmptyFre Jan 11, 2008 2:17 am

Er ganske ny i " katteverdenen" og kjøpte min første birma Des 06..
Og interessen for rasen og katter økte veldig fort..
Siden jenta jeg kjøpte stod på stambok 1 lurte drømmen om oppdretter seg frem og jeg kjøpte i mai 06 ennå en birma.. en skjokolademasket hannkatt til avl og utstilling.
Men lykken ble kortvarig... allerede etter få dager skjønte jeg at ikke alt var som det skulle være med gutten og etter 7 dager fant jeg han skjelvende under trappa da jeg kom hjem fra noen ærend.
Jeg kontaktet vetrinær umiddelbart og beskjeden var ikke særlig positiv...
De kjente ingenting galt med å ta på ham, men så han ikke var frisk... de tok blodprøver og alt mulig men kunne ikke finne ut hva som var galt.
han ble lagt med pencilin intravenøst første dagen og fikk han med hjem på kvelden for å se om det hjalp...
Men han viste ingen tegn på bedring...han var agressiv og desorientert... selv alene lå han bare å freste og knurra....
Gikk ned med ham neste dag og de prøvde da kortison behandling.... han måtte bedøves for at noen i det hele tatt klarte å håntere ham... stakkars liten... han var bare 3 mnd men klorte alle rundt seg til blods hvis noen var nær ham..
Etter 4 dager var det ikke stort mer ennå gjøre enn å fortsette med kortison eller avlive ham...tok han hjem og ville ikke gi helt opp ennå...men syntet av ham der han skalv og var redd sammtidig som han freste var ikke til å holde ut...jeg så han ikke hadde det godt og ringte vetrinæren på kvelden og spurte om jeg kunne komme ned med ham..da for å avslutte hans liv...
De støttet meg i avgjørelsen da di også følte at alt håp var ute...
De bedøvet han først og gav meg sjangsen til å ta farvel...
Det var ikke mer en 11 dager han hadde vært hos oss, men jeg holdt dennne lille kroppen inntil meg og gråt som ett barn....
Det var noe av det værste jeg som katte eier har vært med på...
Jeg hadde hele veien hatt kontakt med oppdretter av katten på foløpet og ringte hun samme kvelden og sa at han nå var død..
Sammen med oppdretter så valgte jeg å obdusere han.. og hun ville dele utgiften med meg.
Jeg var ikke bare trist for å ha mistet ham...men jeg hadde også mistet veldig mye penger... og pratet med oppdretter om muligheten til å få pengene tilbake..
Hun ville ikke det, men sa jeg kunne få en ny katt av hun gratis.
Jeg gikk med på det og tenkte nok at det var den eneste muligheten jeg hadde..
Hun lovet meg etter en mnd en katt fra ett annet oppdrett som hun hadde lånt hannkatten sin til.
Men jeg fikk ikke mer beskjed om dette før like før kullet var leveringsklart, og da beskjed om den hun hadde tenkt til meg var den minste i kullet og ikke holdt til utstilling..
Etter det var det umulig å få kontakt med hun igjen.
Obduksjonen kom etter ett par mnd og viste at lille Gimli hadde akutt hjernebetennelse og at han ikke tok til seg næring.
var ganske rådløs da jeg ikke visste noe ang hvilke rettigheter jeg hadde, for det var ganske "vonde" penger også som jeg hadde mistet.
Kontaktet forbrukerrådet og de tok saken for meg.
I sept 07 fikk jeg svar fra di om at hun hadde gått med på og betale meg tilbake kjøpesummen og halve obduksjons raporten.
Og jeg håpet at alt nå skulle ordne seg. Jeg hadde i mellomtiden da kjøpt ny hannkatt fra en annen oppdretter siden jeg aldri fikk noen svar fra hun.
I oktober kontaktet jeg forbrukerrådet og lurte på om hun hadde sagt når jeg skulle få disse pengene og fikk etter en uke nytt svar fra dem.
Hun hadde ett kull som skulle selges så jeg skulle få pengene 3 Des 07 og kontakte dem hvis det gikk lenger tid.
Ingen penger kom den 3 og forbrukerrådet ble kontaktet igjen men fikk da ingen svar fra di heller.
Ved en tilfeldighet så jeg at hun hadde lagt ut annonse på Norske Birmavenner om en hunnkatt til salgs.
Ringte hun da og spurte om jeg kunne få henne i stede for pengene...dette var 15.Des..
Jo det gikk greit og hun ville dobbelt vaksinere hun før jeg fikk hun og spurte om vi ikke kunne vente da til etter jul.
Da siden hun hadde netopp fått første vaksine og måtte vente litt på nr 2.
Prøvde da på nyåret å sende sms for å høre når hun var klar til å komme hjem til oss, fikk ingen svar så jeg ringte på fredag 4 Januar da skulle jeg inn til oslo samme helgen og ville gjerne vite om jeg kunne ta hun med hjem på søndagen.
Men dette gikk ikke, katten var ikke blitt vaksinert igjen og di var mitt oppe i flytting, bad da om å få fort beskjed når hun visste mer om dato for motagelse.
Sendte sms til hun på tirsdag hvor jeg igjen etterlyste nærmere beskjed og igjen en mail i går hvor jeg skrev det samme i tilfelle hun ikke hadde fått sms...
Men fremdeles ingen svar....
Så jeg sitter nå her og er ganske fortvila over hele situasjonen og vet absolutt ingenting...
Jeg er så lei av å kontakte henne og vente at jeg har bare lyst til å gi opp..
Jeg har ingen peiling på om Nrr har lover og regler anngående sånne saker og føler meg helt rådløs.


Beklager for lang historie med sikkert masse skrivefeil, men lurer på om noen av dere vet mer om dette enn jeg gjør.
Til Toppen Go down
cyberkit

cyberkit


Antall Innlegg : 221
Age : 41
Localisation : Kristiansand
Registration date : 01.09.2007

Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!! Empty
PosteTema: Re: Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!!   Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!! EmptyFre Jan 11, 2008 9:39 am

Jeg vet åssen du har det, for jeg har vært oppi noe alla det samme..
Jeg slapp heldigvis å avlive katten, men måtte returnere den til oppdretter, og skulle få pengene tilbake..
Jeg fikk aldri pengene tilbake, kun litt av dyrlegeavgiftene, så måtte jeg droppe hele greia, for den personen laget mye bråk for meg med drittkasting rundtom i kattemiljøet..
Selv om ikke det er noen problemer å finne ut av hvilke oppdretter vi skriver om he, så vil jeg ikke nevne verken navn på oppdretter eller selve oppdrettet, for jeg orker ikke det bråket igjen..
Jeg kan prate med denne personen på utstillinger, og det går greit nå,men det blir ikke noe mer enn litt utstillingsprat, men det går greit, fra min side iallefall.

Sånne saker som dette, synes jeg er kjempe vanskelig, for det store kattemiljøet i Norge, føles ikke så stort, dersom man havner på feil side med noen..

Dette oppdrettet du hadde den katten fra.. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg holdt meg LANGT unna det, spess når du planlegger å ha avlskatt..
Oppdrettet til den personen høres ikke seriøst ut i det hele tatt.

Jeg tror kanskje jeg hadde sendt en mail til Sørak, men det har du jo forsåvidt nesten gjort her nå da :)
Og kanskje sende en mail til den oppdretteren sin klubb, og/eller NRR?

Men... Som sagt; jeg ville ikke tatt sjangsen på å kjøpe katt igjen fra det oppdrettet!!!!!!! Wink
Til Toppen Go down
http://home.no/cyberkit82/
Ingunn B
Styremedlem SØRAK
Ingunn B


Antall Innlegg : 47
Localisation : Hånes
Registration date : 22.06.2007

Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!! Empty
PosteTema: Re: Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!!   Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!! EmptyFre Jan 11, 2008 5:47 pm

Så utrolig leit at dette skal være ditt første møte med oppdretter og "rasekattverden". De aller fleste oppdrettere er samvittighetsfulle og ærlige og står nærmest på hodet for å hjelpe deg. Det er iallefall min erfaring.
Hvis jeg var deg tror jeg ville ringt til Karen (leder i SØRAK) og hørt om hun kunne hjelpe deg å ta denne saken via oppdretters klubb.
Det virker jo ikke som om oppdretteren har tenkt å gjøre så veldig mye med dette hvis ikke hun blir pushet skikkelig på.
Håper det ordner seg! Lykke til! Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.angellions.com
Kristin Engenes Knudsen
Sekretær SØRAK
Kristin Engenes Knudsen


Antall Innlegg : 100
Localisation : Kristiansand
Registration date : 20.06.2007

Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!! Empty
PosteTema: Re: Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!!   Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!! EmptyFre Jan 11, 2008 6:43 pm

Huff og huff, dette var en lei historie. Enig med Ingunn i at det sikkert er lurt å ta en prat med Karen som kjenner systemet godt.
Til Toppen Go down
http://www.holskogen.com
Sponsored content





Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!! Empty
PosteTema: Re: Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!!   Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!! Empty

Til Toppen Go down
 
Må bare skrive av meg litt frustrasjon!!!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Litt tidlig,men..hehe!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Sørlandets rasekattklubb :: Katteprat-
Gå Til: