Sørlandets rasekattklubb

Forum for SØRAK sine medlemmer.

Bli MedlemBli Medlem  IndeksIndeks  HjelpHjelp  SøkSøk  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg Inn  

Share

hvorfor akkurat DEN rasen?

Go down 
AvInnlegg
cyberkit

cyberkit

Antall Innlegg : 221
Registration date : 01.09.2007

hvorfor akkurat DEN rasen? Empty
PosteTema: hvorfor akkurat DEN rasen?   hvorfor akkurat DEN rasen? EmptyTir Nov 06, 2007 3:29 pm

Hva fikk deg til å velge akkurat den rasen av katt dere har? Very Happy

Vi valgte Birma fordi vi syns de er uuutrooolig fine og de deilige blå øynene er noe jeg kan stirre på i all evighet Very Happy
Dessuten hadde vi jo hørt fra så mange at birmaer er gode familiekatter og veldig rolige av seg Very Happy
Birmahannen vår er verdens beste familiekatt syns jeg, han godtar ALT (bortsett fra å bli blåst/pustet på da..haha)

Og Mco valgte vi fordi vi hadde lyst på en stor og kraftig katt, men som også har godt gemytt og tåler mye Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://home.no/cyberkit82/
Abyssiner

Abyssiner

Antall Innlegg : 20
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: hvorfor akkurat DEN rasen?   hvorfor akkurat DEN rasen? EmptyTir Nov 06, 2007 9:41 pm

(Blå) Abyssinere her... Det var helt tilfeldig. Skulle egentlig hatt siameser, men ble ikke noe.
Min mor snublet over en annonse på text - tv, der det stod "blå katt selges til redusert pris".

Lang historie kort... kjørte i 4 timer uten å vite hvordan katten så ut, men det ble kjærlighet med første blikk.
(N) CH PR Sirione's Endros.

Så ble det ei abyssiner frøken, og til nå har vi fått 2 kull Very Happy

(Katter til salgs...)

cat
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Afrodite

Afrodite

Antall Innlegg : 14
Registration date : 20.09.2007

PosteTema: Re: hvorfor akkurat DEN rasen?   hvorfor akkurat DEN rasen? EmptyMan Nov 12, 2007 9:43 pm

Hei hei.hello

Vi valgte Perser fordi meg og samboer falt for den type katt. De er så stygge at de er vakre hvis dere skjønner. Vi liker den litt sære type katt, å det er vel persere kjente for, de vil helst ha det på deres måte. hihi en bestemt frøken vi har med å gjøre.

icon_syda
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.dennorskeperserring.com/
Hello Kitty

Hello Kitty

Antall Innlegg : 22
Registration date : 02.10.2007

PosteTema: Re: hvorfor akkurat DEN rasen?   hvorfor akkurat DEN rasen? EmptyOns Jan 07, 2009 7:12 am

Jeg har alltid likt katter, men da spesielt langhårs katter.
jeg hadde en långhåret huskatt i 17 år, men visste ikke noe særlig om rasekatter før jeg "snublet" over det på internett som voksen.
Jeg husker jeg ble veldig fasinert når jeg fant katter som hadde blå øyner hele livet.. og i tilegg ønsket jeg som sagt en langhåret katt.
Med Birmaen ble det kjærlighet ved første blikk, og jeg kunne sitte i timesvis og lese og se på bilder av denne flotte rasen.
Da jeg etter noen år ble eier av en birma, så var det å første gangen jeg noen sinne hadde sett en birma i "levende" live, og jeg ble helt fortapt.
Følelsen av å dele ett hjem med en Hellig birma er helt utrolig, de har så mye personlighet og er utrolig kosne og "dilter" etter over alt, og best av alt er at de smyger seg inn i armkroken din når enn sover icon_syda wub[1] wub[1]
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kristin Engenes Knudsen
Sekretær SØRAK
Kristin Engenes Knudsen

Antall Innlegg : 100
Registration date : 20.06.2007

PosteTema: Re: hvorfor akkurat DEN rasen?   hvorfor akkurat DEN rasen? EmptyFre Jan 09, 2009 7:22 pm

Skogkatten har alltid vært min type katt, men jeg har en mann som er allergisk. Derfor er vi veldig glade for at han tåler Sibirkatten bedre enn han tåler andre raser :)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.holskogen.com
Sponsored content

PosteTema: Re: hvorfor akkurat DEN rasen?   hvorfor akkurat DEN rasen? Empty

Til Toppen Go down

hvorfor akkurat DEN rasen?
Til Toppen 
Side 1 av 1